Regulamin
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej jako Regulamin).
2. Regulamin określa:
a. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach prowadzonego sklepu internetowego działającego w domenie www.perfumyjfenzi.pl prowadzonego przez:
TIAMO TOMASZ LEWOCKI
NIP 6791039526
ul. Władysława Wimmera 50
32-005 Niepołomice
b. warunki zawierania umowy sprzedaży,
c. warunki rozwiązania umowy sprzedaży,
d. prawo odstąpienia od umowy sprzedaży,
e. sposób dokonania płatności,
f. koszty, sposoby i terminy dostawy produktów,
g. tryb postępowania reklamacyjnego i gwarancyjnego,
h. pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Sprzedawca samodzielnie bądź na żądanie Klienta udostępnia Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w formie, która umożliwi pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.
4. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej Usługodawcy w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
5. Usługodawcą-Sprzedawcą jest firma TIAMO TOMASZ LEWOCKI
6. Usługobiorcą-Klientem jest osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
§ 2
DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Sprzedawca-usługodawca – TIAMO TOMASZ LEWOCKI
2. Klient-usługobiorca – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług w sklepie internetowym i dokonująca zamówień w sklepie.
3. Konsument – klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22(2) Kodeksu cywilnego.
4. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego.
5. Konto – usługa elektroniczna z indywidualnym loginem i hasłem Klienta umożliwiająca dokonanie działań w Sklepie Internetowym.
6. Regulamin – niniejszy dokument.
7. Towar/Produkt – rzecz ruchoma, produkt oferowany do sprzedaży w Sklepie Internetowym.
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu art. 535 Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
9. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i ilość kupowanego Towaru.
§ 3
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Sprzedawca świadczy usługi na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
3. W związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną Usługodawca korzysta z oprogramowania oraz technologii, które zapewniają bezpieczeństwo, poufność i nienaruszalność przekazywanych danych/informacji.
4. Klient zobowiązany jest:
a. posiadać dostęp do Internetu,
b. posiadać aktualną przeglądarkę internetową,
c. posiadać dostęp do poczty elektronicznej.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów i Sprzedawcy.
6. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta prowadzącą do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie internetowym.
§ 4
USŁUGI
1. Sprzedawca umożliwia Klientowi bezpłatne korzystanie z usług oferowanych w Sklepie internetowym.
2. Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną obejmują:
a. możliwość założenia Konta,
b. składanie zamówień,
c. przesyłanie wiadomości przez formularz kontaktowy.
3. Usługobiorcy mogą nieodpłatnie zakończyć korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną w każdej chwili, a także przerwać ewentualny proces zawarcia umowy poprzez sfinalizowane procesu składania zamówienia w sklepie internetowym.
§ 5
WARUNKI ZAWARCIA I ROZWIĄZANIA UMOWY SPRZEDAŻY ORAZ PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient ma możliwość zawarcia umowy sprzedaży w trybie elektronicznym poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Sklepie internetowym w ramach świadczonych usług drogą elektroniczną.
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą:
a. akceptacji treści przesłanego do Klienta Zamówienia,
b. wyrażenia zgody na jego realizację,
c. akceptacji treści niniejszego Regulaminu,
d. potwierdzenia zapoznania się z prawem do odstąpienia od Umowy.
3. Klient – Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży poprzez wypełnienie i przesłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy bądź listem poleconym na adres siedziby firmy, w terminie 14 dni od zawarcia umowy.
4. Klient – Konsument może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą.
6. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy zwróci mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Serwisie Internetowym). Jeśli Klient decyduje się zatrzymać część zamówienia i zwrócić tylko niektóre Produkty objęte zamówieniem, koszt dostawy nie zostanie zwrócony.
7. Konsument/klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania)
8. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym w przypadku dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym bądź naruszenia treści niniejszego Regulaminu.
§ 6
SPOSÓB DOKONANIA PŁATNOŚCI
1. Ceny Towarów określone są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
2. Klient może wybrać następujące formy płatności:
a. przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b. płatność elektroniczna,
c płatność przy odbiorze.
3. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§ 7
KOSZTY, SPOSOBY I TERMINY DOSTAWY PRODUKTÓW
1. Dostawa Towarów możliwa jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Sprzedawca przewiduje następujące formy dostawy Towarów:
a. za pośrednictwem firmy kurierskiej,
b. dostawa do punktu odbioru - tzw. paczkomatu
3. Klient ponosi koszty dostawy w zależności od wyboru formy dostawy.
4. Czas realizacji Zamówienia:
a. na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wynosi 5 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
§ 8
TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), dotyczących rękojmi za wady
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktu, który to brak istnieje w chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby, działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego wymiany.
4. Sprzedawca dokonuje wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Konsument poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, ponosi Sprzedawca.
5. W razie odstąpienia od Umowy przy uznaniu reklamacji Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
a. na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy
b. pocztą elektroniczną, na adres e-mail sklep@perfumyjfenzi.pl
7. Reklamacja powinna zawierać:
a. dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
b. wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
c. numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
d. oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia
§ 9
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 15.09.2025 roku.
2. Sprzedawca ma możliwość wprowadzenia zmian postanowień niniejszego Regulaminu z uzasadnionych powodów, np. zmian w obowiązujących przepisach prawa.
3. Treść niniejszego Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej www.perfumyjfenzi.pl
4. Regulamin może być utrwalany, pobierany, odtwarzany, w każdym czasie poprzez jego wydrukowanie czy też zapisanie na odpowiednim nośniku.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a. Kodeksu Cywilnego,
b. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
c. ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
6. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedającym a Klientem będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedającego.